پتانسیل صادرات ۱۰۰ هزارتن مرغ تا پایان سال وجود دارد
1403/06/15
4
12 رأی

 ابراهیمی گفت: بنابر آمار از ابتدای سال ۱۸ هزار و ۶۰۰ تن مرغ به بازارهای هدف صادر شده و اکنون قابلیت صادرات بیش از ۱۰۰ هزارتن مرغ در صورت عدم دخالت دولت تا پایان سال وجود دارد...

پتانسیل صادرات ۱۰۰ هزارتن مرغ تا پایان سال وجود دارد

به گزارش روابط عمومی شرکت مرغ اجداد دیزباد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گفت: در سنوات گذشته سابقه ۷۰ هزارتن و حتی ۱۸۰ هزارتن واردات هم داشتیم و از طرفی  واردات در مقاطعی انجام می شد که به تولید داخل ضربه می زد و بنده معتقدم هرکیلو واردات مرغ به زیان مصرف کننده و منابع ارزی است.

 به گفته وی، سال گذشته در ۳ ماهه نخست سال به خاطر کمبود تولید، روزانه مرغ گرم وارد می شد، درحالیکه امسال نه تنها کمبود نداریم بلکه صادرکننده هستیم به طوریکه اگر تصمیمات دولت خللی در برنامه ایجاد نکند، ظرفیت صادرات به بازارهای هدف وجود دارد.

 ابراهیمی گفت: بنابر آمار از ابتدای سال ۱۸ هزار و ۶۰۰ تن مرغ به بازارهای هدف صادر شده و اکنون قابلیت صادرات بیش از ۱۰۰ هزارتن مرغ در صورت عدم دخالت دولت تا پایان سال وجود دارد.

طی سالیان گذشته بازار با کمبود مرغ و تخم مرغ و صف‌های طولانی خریداران مواجه بود، اما بنابر رویکرد وزارت جهادکشاورزی شرایط تولید یه جایی رسید که بعد از گذشت چندسال، مرغ و تخم مرغ بصورت انبوه صادر شد که انتظار می رود با اتخاذ سیاست های حمایتی روند پایداری تولید و صادرات ادامه یابد.



ثبت نظر
امتیاز دهید:
0 از 5