خرید نهاده ها در زمان مناسب به نفع منافع کشور است
1403/06/18
6
12 رأی

مرتضوی:  تفاوت قیمت خرید غلات و نهاده‌ها در زمان‌های مختلف اختلاف فاحشی در توناژ بالا دارند

خرید نهاده ها در زمان مناسب به نفع منافع کشور است

به گزارش روابط عمومی شرکت مرغ اجداد دیزباد به نقل از تسنیم،  محمدرضا مرتضوی رئیس کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران امروز در نشست خبری چهارمین کنفرانس ایران گرین در اتاق بازرگانی، اظهار داشت: در تجارت غلات و برای تامین نیاز کشور به این محصولات لازم است که آن را در زمان ارزانی این محصولات در بازارهای جهانی خریداری کنیم تا منافع کشور نیز تامین شود.

وی افزود: حتی می توان در زمان هایی که قیمت غلات درجهان کف قیمت است آن را خریداری و در زمان مناسب و سقف قیمت آن را به بازارهای جهانی عرضه کرد.

رئیس کانون انجمن های صنایع غذایی ایران ادامه داد: اما در مواقعی مشاهده می‌شود که ما برعکس عمل می‌کنیم و غلات مورد نیاز کشور را که در حجم بالایی نیز هست در زمان اوج گرانی می‌خریم که این مهم بارها در بازاری مانند برنج روی داده است؛ زیرا این محصول در مواقعی در ایران با ممنوعیت واردات مواجه است.

خرید غلات در زمان مناسب به نفع منافع ملی است

مرتضوی تصریح کرد:  تفاوت قیمت خرید غلات و نهاده‌ها در زمان‌های مختلف اختلاف فاحشی در توناژ بالا دارند که برای جلوگیری از ضرر و زیان در منافع ملی، لازم است که شرکت‌های بازرگانی دولتی و پشتیبانی امور دام در بهترین زمان برای خرید اقدام کنند.

وی تصریح کرد: برای دستیابی به این مهم باید دولت شناخت دقیقی از میزان تولید و مصرف کشور داشته باشد.

رئیس کانون انجمن های صنایع غذایی ایران با اشاره به اهمیت تحقق امنیت غذایی در کشور از محل تولید داخل، گفت: اینکه بتوانیم همه نیاز کشور را در داخل تولید کنیم برای کشور ضروری است که این مهم باید براساس وضعیت منابع آبی صورت گیرد و در مواردی که با کمبود آب مواجه هستیم آن را به سمت کشت فراسرزمینی ببریم.

مرتضوی گفت: خرید غلات مورد نیاز کشور از زمان دفاع مقدس در اختیار شرکت‌های دولتی قرار گرفت اما با این وجود همواره بخش خصوصی ظرفیت‌های لازم را برای این کار داشته است.

 



ثبت نظر
امتیاز دهید:
0 از 5