ارزش صادرات هرکیلو مرغ ۲ دلار است
1403/06/24
5
12 رأی

قاسمی با بیان اینکه صادرات هرکیلو مرغ ۲ دلار ارزش صادراتی دارد، ادامه داد: مرغ کالایی است که به سبب رقیب صادراتی در بازارهای هدف باید بازاریابی کرد تا مشتریان جدید بدست آورد

ارزش صادرات هرکیلو مرغ ۲ دلار است

به گزارش روابط عمومی شرکت مرغ اجداد دیزباد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ارسلان قاسمی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: بنابر قانون برنامه هفتم، هیچ ممنوعیت صادراتی جزء آنکه یکسال قبل اعلام شود، عملیاتی نیست. البته استثنائاتی هم جزء در موارد ضرورت دارد. همچنین بنابر ماده ۲۳ قانون احکام دائمی ممنوعیت صادرات بدلیل تنظیم بازار داخل ممنوع است و کالا‌هایی همچون مرغ که یارانه به آن تعلق می‌گیرد، صادرات آن با بازگشت ارز آزاد است و اگر ممنوعیتی ایجاد شود، این ممنوعیت خلاف قانون است و از طریق دیوان عدالت اداری و سایر مراجع نظارتی این تصمیم خلق الساعه لغو خواهد شد.

او با بیان اینکه ظرفیت تولید ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد، افزود: بنابر آمار وزارت جهاد حداکثر ۲.۲ تا ۲.۳ هزارتن در داخل مصرف داریم که مازاد آن باید صادر شود.

قاسمی با بیان اینکه صادرات هرکیلو مرغ ۲ دلار ارزش صادراتی دارد، گفت: مرغ کالایی است که به سبب رقیب صادراتی در بازار‌های هدف باید بازاریابی کرد تا مشتریان جدید بدست آورد، درحالیکه با استمرار سیاست‌های خلق الساعه در حوزه صادرات، بازار عراق هم از دست خواهیم داد و رقبا جایگزین می‌شوند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون با بیان اینکه از اواخر سال گذشته به صادرکنندگان مرغ پیوستیم، گفت: سالهاست پای مرغ و آلایش مرغ صادر می‌شود، اما در خصوص گوشت مرغ گوشت مرغ واردکننده بودیم که از اواخر سال گذشته به سبد صادرات اضافه شده است.

بنابر آمار در شرایط کنونی ایران با پتانسیل تولید ۳ میلیون تن مرغ، رتبه پنجم تا ششم تولید در دنیا را داراست، درحالیکه در شرایط فعلی مرغداران به سبب نبود بازار‌های صادراتی با ۷۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند.



ثبت نظر
امتیاز دهید:
0 از 5