صادرات مرغ تا پایان سال از ۵۰ هزارتن فراتر می‌رود
1403/06/24
6
12 رأی

بنابر آمار از اواخر سال گذشته برای نخستین بار در زمره صادرکنندگان مرغ قرار گرفتیم که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال میزان صادرات از ۵۰ هزارتن فراتر رود

صادرات مرغ تا پایان سال از ۵۰ هزارتن فراتر می‌رود

یه گزارش روابط عمومی شرکت مرغ اجداد دیزباد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: بنابر آمار در ۵ ماهه نخست امسال بیش از ۱۸ هزار و ۳۰۰ تن مرغ به بازارهای هدف صادر شد و برآورد ما این بود که برای نخستین بار تا پایان سال از ۵۰ هزارتن عبور می‌کنیم، اما فعلا صادرات به صورت موقت متوقف شده است که بدلیل عدم اطمینان از تصمیمات وزارت جهاد مبنی بر مجوزهای آینده، نمی‌توان پیش بینی دقیقی راجع به بازار صادراتی داشت.

به گفته او، هیچ گاه جزء شرکت های صادرکننده مرغ نبودیم و برای نخستین بار صادرات رسمی آغاز شده است، هرچند صادرات پروتکل و روابط مشخص دارد و در سنوات گذشته بدلیل آنکه با نهاده یارانه دار تولید می شد، به صادرات فکر نمی کردیم.

ابراهیمی ادامه داد: اطمینان از دریافت محصول برای خریداران خارجی حائز اهمیت است، اما وقتی وزارت جهاد مجوز صادر کرده و بعد از  مذاکرات، دستور توقف صادرات بدلیل تنظیم بازار را دادند، این امر می تواند ما را دچار مشکل کند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی ارزش صادرات هرکیلو مرغ را ۱.۸ دلار اعلام کرد و افزود: با توجه به دستور توقف صادرات، فعلا صادرات جدیدی رخ نداده است. هرچند اقتصاد با دستور حل نمی شود، اقتصاد بازار و فضا می‌خواهد که در صورت ثبات در تصمیم گیری ها امسال به راحتی می توان از مرز ۵۰ هزارتن صادرات فراتر رفت. 

بنابر سیاست وزارت جهاد، از سال گذشته جوجه ریزی ماهانه به ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون قطعه رسیده است که در نهایت به سبب رشد ۲۵ تا ۳۰ درصدی تولید مرغ، علاوه بر تامین نیاز بازار داخل و ذخایر استراتژیک،برای نخستین بار صادرات مرغ در دستور کار قرار گرفت که در صورت اجتناب از اتخاذ تصمیمات خلق الساعه می توان ارزآوری مناسبی از این محل داشت.



ثبت نظر
امتیاز دهید:
0 از 5