صادرات ۲۲ محموله تخم مرغ به افغانستان از قوچان
1403/06/26
4
12 رأی

شمس:  صادرات تخم مرغ به مقصد کشور افغانستان با نظارت شبکه دامپزشکی صورت گرفته است...

صادرات ۲۲ محموله تخم مرغ به افغانستان از قوچان

به گزارش روابط عمومی شرکت مرغ اجداد دیزباد به نقل از سازمان دامپزشکی، 22 محموله تخم مرغ از شهرستان قوچان به کشور افغانستان، از ابتدای سال جاری صادر شد.

دکتر حامد شمس رئیس شبکه دامپزشکی قوچان، در این باره گفت:  صادرات تخم مرغ به مقصد کشور افغانستان با نظارت شبکه دامپزشکی صورت گرفته است. نظارت بر صادرات به طور مستمر به وسیله مسئولین فنی مستقر در واحد‌های تولید و بسته بندی صورت می‌گیرد.

وی، در ادامه افزود: رعایت دقیق مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای در افزایش صادرات امری مهم است و از جمله مهمترین اقدامات و گام‌های دامپزشکی برای تسهیل و رونق تولید و افزایش صادرات، ارائه خدمات ویژه در انجام امور اداری مربوط به صدور مجوزها، تقویت ظرفیت‌های موجود در بخش دام و طیور، انجام نمونه برداری و آزمایشات لازم و تحویل نتایج آزمایشگاهی در کوتاهترین زمان ممکن است.

شمس، در انتها تصریح کرد: مرغداری های تخم گذار به عنوان رأس زنجیره این فرایند صادرات کالا محسوب می شوند  پرورش مرغ تخم گذار و تامین دان مرغ، یکی از مسائل مهمی است که در این صنعت وجود دارد. اگر مرغ تخمگذار با شرایط استاندارد پرورش داده شود و تخم ‌مرغ‌ ها با سلامت کامل و با کیفیت عالی و در حجم بیشتر از نیاز داخلی تولید شوند، می توان گفت حجم قابل توجهی از صادرات تخم مرغ تامین می شود



ثبت نظر
امتیاز دهید:
0 از 5