تولید بیش از 121 هزار قطعه مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در شهرستان مشهد
1403/06/27
4
12 رأی

121 هزار و چهار صد قطعه مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک، از ابتدای سال جاری، با هدف ارتقای سلامت و امنیت غذایی ، در شهرستان مشهد تولید شد.

تولید بیش از 121 هزار قطعه مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در شهرستان مشهد

به گزارش روابط عمومی شرکت مرغ اجداد دیزباد به نقل از اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، دکتر محمد سیاح رئیس شبکه دامپزشکی مشهد، گفت: طیور گوشتی در واحدهای پرورشی مجاز تحت نظارت دامپزشکی پرورش یافته و نسبت به انجام نمونه برداری های دوره ای در طول دوره پرورش و همچنین مرغ گوشتی اعزامی به کشتارگاه اقدام و پس از اخذ نتایج حاصله، گوشت مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک، به بازار عرضه می گردد.

 وی، با یادآوری سیاست های راهبردی در خصوص حمایت از تولیدات سالم و ارگانیک افزود: نیاز است با اقدامات حمایتی به مرغداران متقاضی برای بهینه سازی واحدهای مرغداری و... ،  زمینه افزایش تولید اینگونه محصولات سالم در شهرستان افزایش یابد.

سیاح، در پایان گفت: جلوگیری از ایجاد مقاومت آنتی بیوتیکی در طیور و انسان، کاهش طول دوره پرورش، افزایش کیفیت گوشت (طعم و مزه)، افزایش تعداد جوجه ریزی و دوره پرورش در طول سال، کاهش هزینه ها و مصرف آنتی بیوتیک ها، از مهمترین مزایای پرورش مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک می باشد. در صورت مشارکت مرغداران در گسترش تولید مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک، نه تنها منافع اقتصادی مرغداران تامین می شود، بلکه مصرف کنندگان نیز از اینگونه محصولات استقبال می نمایند. شایان ذکر است در حال حاضر تعداد 4 واحد مرغداری مشغول به تولید مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک می باشند و محصولات خود را بصورت مستمر به بازار عرضه می نمایند.



ثبت نظر
امتیاز دهید:
0 از 5